Om GetGeek
Som IT-nörd är det mig som hela släkten ringer vid problem. Allt från krånglande TV-apparater till WiFi, mobiler och skrivare.
Listan kan bli riktigt lång. Men alla har inte en IT-nörd i familjen. Vad gör de då? Lägger en onödigt stor del av sin värdefulla fritid på teknikproblem?
Därför grundade jag GetGeek år 2016. Det vi gör handlar inte bara om tekniken.
Det handlar också om förtroendet. Att du får hem någon som du kan lita på, som får tekniken hemma att fungera.
På GetGeek är vi glada nördar som gillar att hjälpa med människor med deras teknikproblem. Vi vill helt enkelt göra tekniken mer tillgänglig för alla. Det ska bara funka för dig. Därför pratar vi om ”vardags-IT”. Saker som skrivare, WiFi, spel, TV-apparater och så vidare. Alla de saker som underlättar i vardagen och i samhället. Saker som är väldigt jobbiga när de krånglar och du inte kan förstå varför.
Jag vill att GetGeek inte bara ska vara en tekniker som skickas ut. GetGeek ska vara ett community. Våra tekniker kan lära av varandra. Dessutom har de alltid de andra teknikerna till hjälp och stöd när de är hemma hos dig och löser dina problem.
Men även för dig som kund är GetGeek en gemenskap. Vi skickar dig viktig information på ett lättbegripligt sätt. Till exempel om de senaste digitala utpressningsförsöken, ny teknik som kan göra livet lite enklare, eller info om när nästa nya iPhone kommer ut så du slipper köpa precis innan.
Vi bryr oss om att tekniken funkar hos dig. Prova oss. Jag lovar att du inte kommer bli besviken.
— John Angelmo
grundare & vd